söndag 18 januari 2009

Liza Marklund-Gömda

Har inte läst varken Gömda-boken eller Monica Antonssons bok, och tänker inte läsa de heller.. men den här debatten som man kan inte undgå, den vill jag kommentera:
Såg tv4 idag, Marklunds intervju och efterföljande debatt i studion.
Måste säga att Yrsa Stenius sa det bäst: mosa Liza- gäller just nu. och någon som heter Åsa Mattson som var med verkade vara bara avundsjuk: Hon (Liza) sitter där nere i Spanien...???
Vad spelar det för roll var Marklund sitter???? Hon har råd att sitta var hon vill, det är avundsjukan som lyste genom denna osympatiska damen..
Leif GW Persson skrev väldigt bra om detta, i någon kvällstidning, likaså Jan Guillou.
Tack och lov att det finns några vettiga människor kvar i detta land!!!!!!
Tycker inte att Marklund tillhör mina favoritförfattare, men dreven mot henne är motbjudande och helt fel, man vet inte vad man håller på med......

2 kommentarer:

  1. Jag håller absolut på Liza...Har inte läst mycket av henne men hennes böcker om "Mia" har jag läst samtliga. Och jag tyckte hon hade poäng i det här med hur "Mannen med de mörka ögonen" visste att det handlade om honom, hon sa något i stil med att han måste gjort de hemska sakerna eftersom han kände till detaljerna i händelserna.
    Den andra damen där...Antonsson eller vad hon heter...henne ger jag inte mycket för.

    Tack för mig...

    SvaraRadera
  2. Håller oxå på Liza! Så det så!

    Kram Pia

    SvaraRadera