tisdag 13 januari 2009

Pensionsålder

Höj inte pensionsålder!!! Jag vill ha min pension när jag är 65, ska ni ändra på det, varför inte flexibel ålder, tex redan från 62?

De som propagerar för höjd gräns, de vet inte vad de pratar om, de har inte något annat i livet än jobb, jobb, de kanske vill undvika att umgås med sin partner hemma, de står inte ut med en gnällig gubbe som redan går hemma hela dagarna..

Man skulle kunna skapa andra, "lösare" villkor för någon som vill arbeta efter 65? Deltid? Mera flexibel tid efter behovet? Men helst ska en 65-åring gå och inte vara någon bromskloss för yngre förmågor.

Man ska inte tro att man ör oersättlig, då är det verkligen illa...

Jag bara väntar och väntar tills jag fyller 65 och får gå och jag vet hur mycket jag får per månad och jag är FRI, kan sova hur länge jag vill, kan ta en sista minutenresa, kan sitta och surfa hela dagen eller bara kolla på gamla serier på tv från 80-talet osv, osv.


2 kommentarer:

  1. Håller med.. varför inte ha en "flexibel" ålder från tex. 50 o framåt. Enda skillnaden skulle vara att desto längre man väntar desto mer skulle man få ekonomiskt men man skulle i alla fall ha ett val.

    SvaraRadera