måndag 12 oktober 2009

Jag undrar..

*Undrar varför Nobelpristagarna i litteratur är så svårlästa:
Någon sade i tidningen att hon orkade inte läsa mer än 10 sidor av en bok som nobelvinnare har skrivit. Tycker att du är duktig eller mycket tålmodig läsare, jag orkar inte ens 8 sidor...

*De människor som kände eller hade med Ingmar Bergman att göra, har något gemensamt; alla verkade vara rädda för honom.!!??Var han Gud, eller vad? Enda bra film som han har presterat är Fanny och Alexander, resten är obegripligt, överklassens neuroser, så tungt att jag orkar inte mer än 5 minuter, tur att jag kan byta kanal. Och att alla var så livrädda för honom..varför???

*En annan sak som jag undrar över: Har gått förbi många byggplatser/byggrenoveringsplatser i Stockholm, och alla de har en sak gemensamt: jag kan inte höra ett enda ord svenska.
Är det förbjudet att prata svenska på en byggplats i Stockholm? Är det likadant i andra städer? Vem har stiftat den lagen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar