söndag 1 februari 2009

Prylar/tekniska finesser

Köpte en MP3 eller MP4 som man säger när man kan kolla film i apparaten, och det har tagit nästan hela veckoslutet att lära mig att använda denna apparat..

Jag ska klicka här och där och det tog sin tid att förstå vad ska göra, men nu kan jag ladda in musik/böcker och jag kan lyssna och det räcker för mig tillsvidare..

Känner mig stolt över detta eftersom det har inte gått så bra med vissa tekniska prylar, tex digitalkameran som vi har haft ett tag: jag ska ta en bild, men får en videosnutt där jag hör min röst säga: va f-, det går inte att ta en bild på denna kamera, vad är felet? Jodå- jag har tryck på video istället för en vanlig bild, igen.. suck..

Köpte en klockradio som har projektor, och det är bra att kunna öppna ögonen och kolla mot taket och se vad klockan är, men den tar tiden från Tyskland på nåt sätt (?), och tydligen är det svårt för tiden att hitta vägen till min klocka ibland, och klockan har stannat ett par gånger och jag har problem att ställa in tiden manuellt, får alarm som jag inte vill ha, får fel veckodag osv.. suck..

1 kommentar: