måndag 23 februari 2009

TV/samhället

Har följt Lindas och Blodinbellas senaste inlägg om stress/inte ha tid, och jag måste hålla med Linda, fast jag brukar inte gilla hennes åsikter så mycket, men i denna debatt har hon många påäng. Att hinna med så mycket som möjligt, det handlar om att prioritera sitt liv, det är enkelt. Man kan inte hinna med allt, det måste vara någon sorts inre tomhet/ångest som jagar människor att stressa så mycket på sin fritid..
Tur att jag har kommit över detta, gör bara vad jag vill och känner för, och inget annat.
Ingen är tvingad att gå ut så ofta och vara med i svängen så mycket.
Vart har det sunda förnuftet tagit vägen?

En annan Linda som har varit på båda kvällstidningarna för att hon ska ha ett eget tv-program (?) en hel serie med start idag.. Visst vad hon mycket sötare innan hon började med botox och alla de hemska gifterna? Nu ser hennes ansikte ut som om hon kom från nån annan planet..Undrar bara vilka tittarsiffror kommer serien att nå? Vad är meningen med programmet?
Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne, lite grann..

Varför måste vissa personer som är duktiga på nåt tex Amy Diamond/Charlotte Kalla när de är unga, vara "unga talanger" livet ut?
Amy Diamond måste fortvarande vara klädd som en 14-åring, låta som en 14-åring fast hon är ju 17- åring idag.
Charlotte Kalla är fortvarande den unga talangen, fast det var några vintrar sedan hon har presterat något att prata om över huvudtaget? Men ingen tidning vågar säga något sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar